fredag 18 mars 2011

Börjat... sakta...


Jaha, nu har jag börjat. Jag har iof börjat på flera andra tröjor/koftor samtidigt, så vi får se hur det här går.
Jag tycker det är en förskräcklig massa olika varianter på ökningar och minskningar i detta mönster. Är det verkligen helt nödvändigt med SÅ många...? På en och samma kofta...? Nåväl, jag gör som jag brukar. Jag använder de jag tycker verkar bra, och så gör jag som jag vill på resten. Som alltid: är man bara konsekvent med sina fel så är dom inte fel, då är det meningen. Eller med ett tjusigare uttryck: då är det en mönsteranpassning.

Jag beslutade mig för ett bomull/akryl garn jag har ganska mycket av. Det blir snyggt. Bomull framhäver alltid strukturmönster väldigt bra. Men det är lite hårt att sticka med. Hårdare än annat bomullsgarn jag använt faktiskt. Och inte det smidigaste att hålla på med ökningar och minskningar i...

1 kommentar:

  1. Det konstiga är att alla olika ökningar passar väldigt bra där de är. Det var bara i sidökningarna som jag gjorde några andra.

    SvaraRadera